• ΗellasNet

Η Ryanair ανακοίνωσε ότι θα περιορίσει τις πτήσεις στην Ελλάδα


Η αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους Ryanair με ανακοίνωσή της έκανε χθες γνωστό ότι αποφάσισε να αποσύρει από τη χώρα μας τα αεροσκάφη της και να μην εκτελέσει πτήσεις το καλοκαίρι καθώς δεν πήρε απάντηση από το ελληνικό Δημόσιο αναφορικά με την αναπτυξιακή πρόταση που είχε καταθέσει.

Όπως αναφέρεται, η εταιρεία παρουσίασε ένα σχέδιο ταχείας ανάπτυξης στο Υπουργείο Τουρισμού της χώρας μας τον περασμένο Σεπτέμβριο, το οποίο θα συνέβαλε στην τουριστική ανάπτυξη σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας.

Η πρότασή της περιλάμβανε δημιουργία βάσης αεροσκαφών στα αεροδρόμια της Ελλάδας και ιδιαίτερα στα νησιά, με διπλασιασμό των επιβατών, μείωση της εποχικότητας με πάνω από 2 εκατομμύρια επιβάτες τον χρόνο σε περιόδους εκτός αιχμής, αύξηση του περιφερειακού τουρισμού με ανάπτυξη στα περιφερειακά αεροδρόμια που επί του παρόντος δεν εξυπηρετούνται, δημιουργία 1 δισ. ευρώ επιπλέον εσόδων από τον τουρισμό για την ελληνική οικονομία, μεταφορά επισκεπτών όλο τον χρόνο, όπως έχει ήδη πετύχει η Ryanair στην Ιταλία, Ισπανία, Πορτογαλία, Κροατία, Κύπρο και τη δημιουργία 4.000 θέσεων εργασίας.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση, «δυστυχώς, καθώς δεν έλαβε καμία απάντηση σχετικά με την πρότασή της για ανάπτυξη, η Ryanair, η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της Ευρώπης και η μόνη αεροπορική εταιρεία που θα αναπτύσσεται σε όλα τα επίπεδα για τα επόμενα 5 χρόνια, διέθεσε και τα 65 ολοκαίνουργια αεροσκάφη της 737 “Gamechanger” για το Καλοκαίρι 2022 σε άλλες 15 χώρες εντός της ΕΕ, συμπεριλαμβανομένων της Ιταλίας, της Πορτογαλίας και της Κροατίας μεταξύ άλλων.


Η ανακοίνωση της εταιρείας συνεχίζει και αναφέρει μεταξύ άλλων τα εξής: «Αντί να αναπτύξει τα αεροσκάφη της στην Ελλάδα για το καλοκαίρι του ’22, η Ryanair δυστυχώς δεν θα ξανανοίξει τη βάση της στη Ρόδο. Η Ryanair καλεί τώρα τον υπουργό Τουρισμού της Ελλάδας, Βασίλη Κικίλια, να ακολουθήσει το παράδειγμα άλλων ευρωπαϊκών χωρών, περιοχών και αεροδρομίων στην Ιταλία, την Ισπανία, την Κροατία, την Ιρλανδία και την Πορτογαλία, που έχουν εισαγάγει με επιτυχία κίνητρα ανάκαμψης του τουρισμού για να τονώσουν τον τουρισμό στις περιοχές τους.

Αυτά τα προγράμματα έχουν αποδειχθεί ανεκτίμητα για την ανάκαμψη και την ανάπτυξη του τουρισμού, παρέχοντας χαμηλότερα τέλη αεροδρομίων για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της περιοχής και την προσέλκυση αεροπορικών εταιρειών, όπως η Ryanair, που σε αντάλλαγμα δημιουργεί κίνηση, συνδεσιμότητα και θέσεις εργασίας.

Η Ryanair, σε αντίθεση με τους τουριστικούς πράκτορες, παραδίδει εκατομμύρια ανεξάρτητους τουρίστες που συνεισφέρουν το 100% των δαπανών τους στην τοπική ελληνική οικονομία. Η Ryanair έχει μεταμορφώσει τις περιφερειακές τουριστικές βιομηχανίες στην Ισπανία, την Ιταλία, την Κροατία, την Πορτογαλία, αλλά δυστυχώς δεν μπόρεσε να προσφέρει αυτή την δυνατότητα στις ελληνικές περιοχές λόγω του αυξανόμενου κόστους πρόσβασης στα αεροδρόμια και των μηδενικών κινήτρων για πτήσεις σε περίοδο εκτός αιχμής.

Οι χρεώσεις των ελληνικών αεροδρομίων έχουν αυξηθεί απίστευτα έως και 40% από το 2019, ενώ η ελληνική κυβέρνηση συνεχίζει να χρεώνει τέλος ανάπτυξης αεροδρομίου 12 ευρώ, γεγονός που καθιστά την Ελλάδα μη ανταγωνιστική έναντι άλλων χωρών της Ε.Ε. Απλώς δεν υπάρχει κανένα κίνητρο για τη Ryanair ή άλλες αεροπορικές εταιρείες να πετούν στα ελληνικά νησιά και περιοχές εκτός της περιόδου αιχμής Ιουλίου και Αυγούστου. Αυτές οι αυξήσεις των τιμών των αεροδρομίων από τη FRAPORT, τους ιδιοκτήτες της πλειοψηφίας των ελληνικών αεροδρομίων, βλάπτουν την ελληνική τουριστική βιομηχανία αποθαρρύνοντας την πρόσβαση χαμηλού κόστους αεροπορικές εταιρείες στην Ελλάδα, έναν από τους καλύτερους και ποικιλόμορφους τουριστικούς προορισμούς στην Ευρώπη.

Αντί να αυξάνουν τις τιμές, τα αεροδρόμια θα πρέπει να μειώνουν τις χρεώσεις για να βοηθήσουν στην ανάκαμψη της τουριστικής βιομηχανίας της Ελλάδας. Ως η μόνη αεροπορική εταιρεία που αναπτύσσεται σημαντικά στην Ευρώπη, με την άφιξη 210 φιλικών προς το περιβάλλον αεροσκαφών “Gamechanger” που έχουν 4% περισσότερες θέσεις, 16% λιγότερη καύση καυσίμου και έως και 40% λιγότερες εκπομπές θορύβου, η Ryanair βρίσκεται σε μοναδική θέση για να προσφέρει άμεση αύξηση επιβατών.

Η ανάπτυξη, η συνδεσιμότητα και η προσβασιμότητα απαιτούνται για την τόνωση του ελληνικού τουρισμού – όχι μόνο τον Ιούλιο και τον Αύγουστο, αλλά όλο το χρόνο, ιδιαίτερα στην περιφερειακή Ελλάδα. Αυτή είναι η κατάλληλη στιγμή μιας και οι θέσεις των ευρωπαϊκών αεροπορικών εταιρειών για το καλοκαίρι του ’22 είναι πιθανό να συρρικνωθούν έως και 15% λόγω αποτυχίας των αεροπορικών εταιρειών και χρεοκοπιών.

Η Ryanair αναμένει απάντηση από την ελληνική κυβέρνηση σχετικά με την πρότασή της να διπλασιαστεί ο αριθμός των επιβατών από 5 σε 10 εκατομμύρια και να δημιουργηθούν 4.000 θέσεις εργασίας. Καθώς η Ευρώπη ξεπερνά την κρίση του Covid-19, η Ryanair είναι η μόνη αεροπορική εταιρεία στην Ευρώπη που προσθέτει χωρητικότητα σε σημαντικό όγκο με 720 νέα δρομολόγια, 15 νέες βάσεις και την παράδοση 65 αεροσκαφών “Gamechanger” για το καλοκαιρινό της πρόγραμμα «22».


Ο CEO της Ryanair, Eddie Wilson, δήλωσε: «Η Ελλάδα έχει ένα φανταστικό και ποικιλόμορφο τουριστικό προϊόν, αλλά δυστυχώς υπάρχουν μηδενικά κίνητρα για τις αεροπορικές εταιρείες να πετούν στην Ελλάδα για οποιαδήποτε άλλη περίοδο εκτός από τους μήνες αιχμής του καλοκαιριού. Σε αντίθεση με άλλες ευρωπαϊκές τουριστικές οικονομίες, όπως η Ιταλία, η Ισπανία, η Πορτογαλία και η Κροατία, που έχουν μεταμορφώσει το περιφερειακό τουριστικό προϊόν τους μειώνοντας το κόστος πρόσβασης για να φέρουν τουρίστες όλο το χρόνο, η Ελλάδα έχει μηδενικά κίνητρα για να ενθαρρύνει τη Ryanair ή οποιεσδήποτε άλλες αεροπορικές εταιρείες να πετούν στην Ελλάδα σε Νησιά και περιοχές εκτός της περιόδου αιχμής, όταν έχει ένα τόσο υπέροχο τουριστικό προϊόν εκτός αιχμής.


Η Ryanair έχει προσφέρει στην ελληνική κυβέρνηση. μια επένδυση έως και 1 δισ. ευρώ με αεροσκάφη σταθμευμένα στην Ελλάδα και συνδέσεις για τη αύξηση του αριθμού των επισκεπτών τα επόμενα 5 χρόνια και η Ryanair είναι η μόνη αεροπορική εταιρεία τέτοιας κλίμακας που μπορεί να επιλύσει αυτό το πρόβλημα. Αντί να επιτρέπει εξωφρενικές αυξήσεις τιμών στα ελληνικά αεροδρόμια που πηγαίνουν στους μετόχους της FRAPORT, το Ελληνικό Δημόσιο πρέπει να δείξει όραμα αναδιαρθρώνοντας το καθεστώς τιμολόγησης στα αεροδρόμια για να προσελκύσει αεροπορικές εταιρείες και τους τόσο απαραίτητους τουρίστες.

Εάν δεν συμβεί αυτό, η Ελλάδα κινδυνεύει να μείνει περαιτέρω πίσω από την Ισπανία, την Ιταλία, την Πορτογαλία, την Κύπρο, την Κροατία και πολλές άλλες χώρες της ΕΕ που έχουν δει τις περιφερειακές τους τουριστικές βιομηχανίες να ευδοκιμούν σε ετήσια βάση καθώς έχουν μειώσει το κόστος πρόσβασης, ιδιαίτερα προς τις περιφέρειες, ως βασικό μέρος των εθνικών τους σχεδίων υποδομής και τουριστικής ανάπτυξης».


Πηγή: rodiaki.gr

1 view0 comments